0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی کالاها
    بسته

    مقایسه عملکرد تراشه‌های ساخت اپل در سری A و M

    به تازگی جدیدترین تراشه‌های اپل در سری M با نام‌های M2 Pro و M2 Max رونمایی شده است. این تراشه‌ها با پیشرفت عمده در بخش CPU و GPU عرضه می‌شوند.

    تراشه جدید M2 Max نسبتاً به تراشه M1 Ultra نزدیکتر از بقیه است، اما تراشه دوم هنوز هم تاج قدرتمندترین تراشه اپل را به خود اختصاص می‌دهد. اگر علاقه مند هستید بررسی کنید که جدیدترین تراشه‌های M2 Pro و M2 Max اپل چگونه در برابر تراشه‌های قدیمی اپل، از جمله تراشه های سری A در بنچمارک ها قرار می گیرند، این مطلب برای شماست.


    تراشه‌های M2 Pro و M2 Max اپل قدرتمند هستند، اما تراشه M1 Ultra همچنان سریع‌ترین سیلیکون اپل در بنچمارک‌ها است

    رتبه بندی بنچمارک Macworld تمام تراشه‌های اخیر اپل را به ترتیب از قوی‌ترین تا پایین را در مقابل یکدیگر نشان می دهد.می توانید این تراشه‌ها را در نمودار بالا ببینید.

    اینجا فقط تراشه‌هایی را می بینید که در محصولات جدید موجود برای خرید در بازار حضور دارند. طبیعتا این نمودار تا حدودی قابل پیش‌بینی است. سریع‌ترین مک‌ها در بالای نمودار و پس از آن ترکیبی از iPad و iPhone ها را می‌بینیم. با این حال این نتایج هنوز جذاب هستند.

    مثلا کاربران آیپد پرو می توانند بگویند سرعت تبلت آنها به اندازه یک مک بوک ایر است و این ادعا اغراق آمیز نیست. همچنین تفاوت بین iPhone SE جدید 399 دلاری و iPhone 14 با قیمت 899 دلاری به اندازه تفاوت قیمتشان نیست. البته که این دستگاه ها در زمینه های دیگر اصلا قابل مقایسه با یکدیگر نیستند!

    تراشه اپل M1 Ultra استفاده شده در مک استودیو هنوز هم سریع ترین تراشه ای است که اپل تولید می کند. علاوه بر این، هر دو مدل 48 هسته ای و 64 هسته ای تراشه M1 Ultra دارای امتیاز چند هسته ای 23,369 در Geekbench 5 هستند.

    در مقابل، تراشه جدید M2 Max امتیاز 15,079 را کسب کرده در حالی که M2 Pro امتیاز 11,851 را ثبت می کند. از نظر عملکرد تک هسته ای، تراشه M2 Max و حتی M2 Pro با پردازنده 12 هسته ای و پردازنده گرافیکی 19 هسته ای امتیاز بالاتری نسبت به تراشه M1 Ultra دارند.

    تراشه های سری A با توجه به اینکه پردازنده موبایل محور هستند، بسیار سریع ظاهر شده‌اند اما حتی به تراشه های برتر اپل نزدیک هم نمی شود. البته در مقایسه با آنچه کوالکام ارائه می دهد، تراشه های سری A هنوز هم بهتر هستند. البته می دانید که صحبت ما درباره بنچمارک Geekbench است و عملکردهای دیگر تراشه و دنیای واقعی آن متفاوت است.

    نظر شما درباره عملکرد تراشه‌های ساخت اپل چیست؟

     

    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ و کامپیوتر
    موبایل و تبلت
    ماشین های اداری
    کالای دیجیتال
    لوازم خانگی
    کالای سلامت
    بازگشت به بالا