0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی کالاها
    بسته

    ویتنام یا هند ؟مروری بر گوشی های سامسونگ در بازار ایران

    احتمالاً شما هم هنگام خرید گوشی در بازار با پک ویتنام و هند در این برند روبه‌رو شدید و نمی‌دانید که گوشی سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است، اما تفاوت پک ویتنام و هند در چیست؟ 

     

    همانطور که می‌دانید سامسونگ یک برند کره‌ایست و شعبه‌های زیادی در کشورهای مختلفی مثل هند، ویتنام، اندونزی، برزیل و چین دارد. البته ناگفته نماند که نه تنها این برند بلکه همه برندهای معروف جهان در کشورهای مختلف شعب دارند تا بتوانند پاسخگوی تقاضای میلیونی محصولات خود باشند و هزینه تولید را نیز پایین بیاورند. همانطور که محصولات برند آمریکایی اپل در چین ساخته می‌شود، طبیعی است Samsung هم در جایی غیر از کره جنوبی خط تولید داشته باشد.

    البته برخی مدل‌های آن مثل سری M تنها در یک کشور(هند) ساخته می‌شوند و نسخه دیگری ندارند و گفتن این که محصولات سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است در واقع بی‌معنی به نظر می‌رسد.

    گوشی های سامسونگ ساخت هند بهتر است یا ویتنام ؟
    هنگامی که برای خرید به یک فروشگاه موبایل مراجعه می‌کنید، فروشنده ممکن است با چرب زبانی و هزار دلیل متفاوت سعی کند جنس خود را به شما بفروشد و حتی قیمتی بالاتر از ارزش واقعی نیز از شما تقاضا کند. یکی از داستان‌هایی که بسیار رایج است و حتماً آن را شنیدید، تفاوت پک هند با ویتنام سامسونگ است و گفته می‌شود گوشی‌های ساخت ویتنام کیفیت بالاتری دارند و در نتیجه هزینه بیشتری باید برای آن بپردازید و از طرفی دیگر گوشی‌های خط تولید هند را بی‌کیفیت و بدون خریدار جلوه می‌دهند،

    اما این موضوع تا چه حد واقعیت دارد؟ گوشی سامسونگ ویتنام بخریم یا هند ؟

    بگذارید خیالتان را راحت کنیم، واقعیت این است که Samsung برای همه خط تولیدهای خود استاندارد یکسان داشته و کیفیت تمام قطعات یکسان است و مهم نیست آن گوشی در هند تولید شود یا ویتنام، کیفیت و محصول نهایی یکی می باشد. در واقع محصولات سامسونگ در این کشورها فقط مونتاژ می‌شوند. پس حتی مطرح کردن سوال گوشی سامسونگ ساخت هند بهتر است یا ویتنام نیز اشتباه بوده و صرفاً ترفندیست که فروشندگان سودجو گوشی‌های خود را گران‌تر بفروشند یا گوشی ساخت هند شما را زیر ارزش واقعی از شما خریداری کنند.

    پس حتما تا الان پرسیدید چرا گوشی‌های ساخت هند سامسونگ قیمت پایین‌تری دارند؟

    دو عامل مهم در پایین‌تر بودن قیمت گوشی‌های تولید هند سامسونگ نسبت به نسخه ویتنام دخیل است.
    عامل اول اختلاف ارزش پول و پایین بودن دستمزد کارگران در کشور هند است که باعث می‌شود هزینه تولید و قیمت نهایی برای سامسونگ کم‌تر شود و بتواند اندکی قیمت عرضه را پایین‌تر بیاورد.
    عامل دوم نیز شایعاتیست که فروشنده‌ها در مورد گوشی‌های هندی راه انداختند و جلوه بدی که از آن در ذهنیت مردم ساختند باعث شده مدل‌های تولید ویتنام گران‌تر به فروش برسد و طرفداران بیشتری داشته باشد.

    آیا تفاوتی بین لوازم جانبی و اقلام داخل جعبه گوشی های هند و ویتنام را شاهد هستیم ؟

    تنها تفاوتی که بین گوشی سامسونگ ساخت هند و ویتنام وجود دارد، سری شارژر آن باشد که مطابق با استاندارد همان کشور زده شده است. در بقیه موارد مثل هندزفری و محتویات داخل جعبه تفاوتی وجود ندارد و همه چیز یکسان است.

    اما بگذارید یک مفهوم دیگر را با هم مرور بکنیم که آن هم گوشی های ODM می باشد و ببینیم گوشی های ODM چیست و چه تفاوتی دارند ؟

    بعضی از گوشی‌های ارزان قیمت و اقتصادی این برند کره‌ای به سفارش Samsung توسط کمپانی‌های چینی ساخته می‌شوند که به آن‌ها ODM می‌گویند. البته بیشترین سهم در گوشی‌های ODM این برند متعلق به شرکت Wingtech است. هدف از تولید مدل‌های ODM کاهش هزینه نهایی و رقابت با گوشی‌های ارزان قیمت چین می باشد و آن‌ها را با پک هند و ویتنام سامسونگ اشتباه نگیرید.

    هرچند غول کره‌ای معتقد است کیفیت گوشی‌های ODM مورد تأیید آن‌هاست، اما از نظر چیپست، نمایشگر و دوربین اصلاً با گوشی‌های ساخت خود شرکت Samsung قابل مقایسه نیستند. البته موبایل‌های ODM بسیار ارزان‌تر از محصولات دیگر این برند هستند و نمی‌شود بابت کیفیت پایین‌تر آن ایرادی به این شرکت کره‌ای وارد کرد. ناگفته نماند اکثر خط تولید برندهای چینی معروف مثل شیائومی کیفیت و سخت‌افزار بسیار بهتری نسبت به گوشی‌های ODM سامسونگ دارند. از جمله موبایل‌های ODM می‌توان به A01 و A10 اشاره کرد.

    سوال آخر اینکه بالاخره گوشی ساخت هند بخریم یا ساخت ویتنام ؟

    واقعیت ماجرا این است که گوشی های سامسونگ همگی از یک چیپست ، باتری ، صفحه نمایش یکسان بهره می برند و اینکه گوشی ساخت کدام کشور یا به اصلاح عامیانه پک کجاست به طور قطعی و کلی اشتباه می باشد و 100% اطمینان داشته باشید که این گوشی ها فارق از اینکه ساخت کدام کشور هستند در نهایت محصول سامسونگ می باشند و در مونتاژ و بازرسی های استانداردی همگی از یک خط مشی بهره می برند و تنها بازارگرمی فروشنده‌ها و ذهنیتی که برای عموم مردم ایجاد شده باعث چنین جوی شده است.

    تاکنون هیچ منبع یا شکایاتی وجود نداشته که ثابت کند گوشی های سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است یا پک هند و ویتنام کیفیت متفاوتی با یکدیگر دارند.

    پس با خیال راحت می‌توانید پک هند یا ویتنام گوشی‌های سامسونگ را خریداری کنید.

     

    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ و کامپیوتر
    موبایل و تبلت
    ماشین های اداری
    کالای دیجیتال
    لوازم خانگی
    کالای سلامت
    بازگشت به بالا