0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی کالاها
    بسته

    پوکو ایکس ۵ پرو با پردازنده 778G و اندروید ۱۲ رسما معرفی شد

    طبیعتا شیائومی پوکو ایکس ۵ پرو جانشین مستقیم ایکس ۴ پرو است که در همین بازه زمانی و سال گذشته معرفی شد. شاسی مدل جدید باریک‌تر شده است و در واقع با ضخامت ۷.۹ میلی‌متری باریک‌ترین گوشی سری Poco X خواهد بود که تاکنون تولید شده است.

    ارتقاء اصلی این نسل استفاده از تراشه اسنپدراگون 778G است. یک تراشه ۶ نانومتری ساخت TSMC که با پردازنده گرافیکی Adreno 642L همراه است. چیپست جدید در مقایسه با اسنپدراگون 695 که در پوکو ایکس ۴ پرو حضور داشت، به طور قابل توجهی سریعتر است.

    امسال شیائومی مدل پرو سری Poco X را به دو برابر فضای ذخیره سازی برای مدل پایه تجهیز می‌کند. یعنی این دستگاه حداقل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد اما حداقل حافظه رم را روی همان 6 گیگابایت نگه داشته است.

    اگر به حافظه بیشتری از هر دو نیاز دارید یک گزینه 8/256 گیگابایتی وجود دارد. هر دو مدل با حافظه رم LPDDR4X و حافظه داخلی UFS 2.2 همراه است. متاسفانه این گوشی به صورت پیش فرض با اندروید ۱۲ همراه است که رابط کاربری جدید MIUI 14 روی آن قرار دارد.

    صفحه نمایش یکی دیگر از موارد ارتقا یافته است. هنوز هم یک پنل 6.67 اینچی AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و تاچ‌سمپل‌ریت 240 هرتز است. با این حال، اکنون این یک پنل ۱۰ بیتی را با پوشش 100 درصدی فضای رنگی DCI-P3 ارائه می کند.

    روشنایی صفحه نمایش بیشتر شده و به حداکثر 900 نیت می رسد که از 700 نیت نسل قبلی بهتر است. کاهش نور توسط یک سیستم PWM با فرکانس بالا 1920 هرتز انجام می شود. محافظت از این نمایشگر با شیشه محافظ کورنیگ Gorilla Glass 5 ارائه می شود.

    سیستم دوربین تا جایی که به دوربین ها مربوط می شود با نسل قبلی یکسان است. این بدان معناست که ماژول اصلی دارای یک سنسور 108 مگاپیکسلی با حسگر 1/1.52 اینچی است که توسط یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دید 120 درجه و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی همراه است. یک دوربین 16 مگاپیکسلی در جلو و در سوراخ نمایشگر قرار دارد.

    این بدان معنا نیست که دوربین بدون پیشرفت است. به لطف تراشه اسنپدراگون 778G یک ISP سریعتر (2 گیگاپیکسل در ثانیه) و یک NPU قدرتمندتر (12TOPS) حضور دارند.

    واضح ترین ارتقا اما امکان ضبط ویدیوی 4K است که از فیلم برداری 1080p با نرخ ۳۰ فریم برثانیه نسل قبلی بهتر است. علاوه بر این، استفاده از دوربین سریع‌تر شده و به عنوان مثال گرفتن عکس حالت عادی تا 69٪ سریعتر و عکاسی حالت شب تا 38٪ سرعت بیشتری دارد.

    چیپست جدید همچنین اتصال سریعتر با Wi-Fi 6 (ax) و بلوتوث 5.2 را امکان پذیر می کند. علاوه بر این، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، فرستنده IR و (حداقل در برخی مناطق) NFC وجود دارد.

    این گوشی همچنین دارای یک پورت USB-C است که با استفاده از شارژر موجود در جعبه، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی را با توان 67 وات شارژ می کند.

    گوشی Poco X5 Pro در رنگ های آبی، مشکی و زرد موجود است. رنگ زرد دکمه پاور همرنگ قاب پشتی را دارد.

    نظر شما چیست؟ پوکو X5 Pro را می‌پسندید؟ این گوشی بزودی در فروشگاه کیمیا انلاین موجود خواهد شد

     

    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ و کامپیوتر
    موبایل و تبلت
    ماشین های اداری
    کالای دیجیتال
    لوازم خانگی
    کالای سلامت
    بازگشت به بالا