0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی کالاها
    بسته

    5 مورد از بهترین کارت گرافیک های گیمینگ در سال 2023

    قبل از پرداختن به توصیه‌های کارت گرافیک ما، ارزش آن را دارد که به ملاحظات سخت‌افزاری که هنگام تلاش برای دستیابی به نرخ فریم معقول در 4K توجه می‌شود، نگاهی بیندازیم. در حالی که، از نظر تئوری، اکثر کارت‌های گرافیکی می‌توانند یک بازی را با کیفیت 4K راه‌اندازی کنند، تنها تعداد کمی از آنها در هر سطح قابل بازی این کار را انجام می‌دهند.در این مقاله به معرفی بهترین کارت گرافیک بازی 4K در سال ۲۰۲۳ می پردازیم:

    نحوه انتخاب بهترین مانیتور بازی – رزولوشن

    برای دستیابی به نرخ فریم قابل بازی در اکثر بازی‌ها، به یک کارت گرافیک خوب میان رده تا سطح بالا نیاز دارید که بتواند نیروی محرکه مورد نیاز برای رسیدن به وضوح انتخابی ما را بدون افت فریم فراهم کند. اما اگر با مشخصات سخت افزاری آشنایی ندارید، نقطه شروع خوب کجاست؟ مقدار حافظه ویدئویی معمولاً محل خوبی برای شروع است، زیرا کارت‌های سطح بالا معمولاً برای بازی‌های 4K بیش از اندازه کافی دارند. به عنوان یک قانون سرانگشتی، شما می خواهید کارت گرافیکی را که حداقل ۱۰ گیگابایت VRAM دارد را برای یک تجربه بازی روان 4K جستجو کنید.

    این یک علم دقیق نیست، اما باید به شما ایده دهد که باید به دنبال چه درجه ای از کارت گرافیک باشید. با در نظر گرفتن این موضوع، توصیه می‌کنیم اگر از NVIDIA خرید می‌کنید، به کارت‌هایی که به ۸۰ ختم می‌شوند، یا اگر به گزینه‌های AMD نگاه می‌کنید، به کارت ۸۰۰ پایبند باشید.

    اگر می خواهید نرخ فریم را بیشتر افزایش دهید، می توانید از فناوری ارتقاء مقیاس مانند DLSS NVIDIA یا FSR AMD استفاده کنید. برای DLSS، هر کارت گرافیک RTX با درجات مختلف سازگار است. FSR را می توان بر روی هر پردازنده گرافیکی از AMD، NVIDIA یا حتی اینتل استفاده کرد. هر دوی آنها پیشرفت های زیادی در عملکرد ارائه می دهند، البته کیفیت تصویر شما ضربه می زند. این بدان معناست که شما با کیفیت 4K بومی بازی نمی کنید، اگرچه با بهبود فناوری، خط بین بومی و ارتقاء یافته به طور مداوم نازک تر می شود.

     

    بهترین پردازنده های گرافیکی برای بازی 4K

     

    ۱-NVIDIA GeForce RTX 3080 12GB

     

    چه به دنبال ارتقا باشید و چه برای اولین بار سازنده هستید، RTX 3080 12GB حداقل برای عملکرد خوب در 4K از NVIDIA است. در حالی که کندترین کارت گرافیک موجود در این لیست است، اما همچنان تجربه بسیار روانی را در عناوین Esports و دیگر بازی‌های فریم محور بالا ارائه می‌کند. در سخت‌ترین بازی‌های رایانه‌ای که می‌توانید در حال حاضر بازی کنید، اگر می‌خواهید تجربه‌ای روان در آن محدوده ۶۰ فریم بر ثانیه داشته باشید، ممکن است مجبور شوید برخی از تنظیمات را کم کنید. ممکن است مجبور شوید از ویژگی‌هایی مانند Ray-Tracing صرف نظر کنید تا نرخ فریم را بالا نگه دارید، اما مصرف‌کنندگان همچنان می‌توانند از نرخ فریم مناسب در تعدادی از بازی‌ها لذت ببرند، به‌خصوص زمانی که DLSS فعال است.

    اگر فقط بازی‌هایی را انجام می‌دهید که در آن نرخ فریم رقابتی برای تجربه شما ضروری نیست، RTX 3080 باید شما را تحت پوشش قرار دهد. به علاوه، در رزولوشن‌های پایین‌تر، مانند 1440P، باید بتوانید از نرخ فریم بالاتر در بسیاری از بازی‌های ورزشی و سایر عناوین رقابتی بهره ببرید.

     

     

    ۲- NVIDIA GeForce RTX 3090 & RTX 3090 Ti

     

    به نظر می‌رسد RTX 3090 و نسخه Ti گزینه‌ای ایده‌آل برای رایانه‌های شخصی بازی با قابلیت 4K هستند. آنها مزیت این را دارند که محصولات رده بالا و پرچمدار باشند، همه در حالی که آخرین نسل هستند، و بنابراین اگر امروز یکی از آنها را بخرید، با تخفیف های زیادی همراه هستند. این آنها را ارزان نمی‌کند، با این حال قیمت‌های تورمی که مصرف‌کنندگان در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ مشاهده کردند، دیگر قابل تحمل نیست، که چیز خوبی است. اگرچه عرضه پردازنده‌های گرافیکی RTX 4000 مبتنی بر Ada Lovelace انویدیا تا حدودی بر قیمت‌گذاری و سطح سهام تأثیر گذاشته است، اما مصرف‌کنندگان همچنان می‌توانند با خرید و تحقیق زیرکانه یکی از این کارت‌ها را ایمن کنند.

    اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که یک RTX 3090 یا برادر بزرگتر آن، 3090 Ti را پیدا کنید، از یک تجربه بازی شگفت انگیز لذت خواهید برد. نه تنها می‌توانید رزولوشن درون بازی خود را روی ۲۱۶۰p تنظیم کنید، بلکه مجبور نخواهید بود که برخی از تنظیمات درون بازی را تا حد «Ultra» تغییر دهید.

     

    در واقع، زمانی که به سطوح RTX 3090 یا 3090 Ti برسید، می توانید فریم های کافی را دریافت کنید که اگر صفحه نمایش 4K 144 هرتزی دارید، حتی در بازی های جدیدتر می توانید تقریباً از آن بهره ببرید. در تنظیمات گرافیکی بالاتر نه تنها این، بلکه فریم بافر جادار ۲۴ گیگابایتی نیز بسیار مفید خواهد بود اگر قصد دارید یک ایستگاه کاری چند وجهی بسازید که بتواند برنامه های بهره وری مانند نسخه ویدیویی یا رندر سه بعدی را در کنار بازی های 4K با وفاداری بالا انجام دهد.

    ۳-NVIDIA GeForce RTX 4080

    RTX 4080 جدید حتی از پادشاه قبلی عملکرد یعنی RTX 3090 Ti بهتر عمل می کند. همانطور که در زیر نشان داده شده است، اگر می‌خواهید گیم‌پلی 4K واقعاً بی‌نتیجه‌ای داشته باشید، این کارت گرافیکی است که باید به آن بروید. برای رفع هر گونه سردرگمی در مورد اعلام NVIDIA از هر دو مدل ۱۶ و ۱۲ گیگابایتی چندی پیش، به طور خلاصه، اکنون تنها یک RTX 4080 وجود دارد که دارای حافظه ویدیویی ۱۶ گیگابایتی است. این بدان معناست که در مقایسه با RTX 3080 افزایش قابل توجهی در VRAM دریافت می کنید.

    از آنجایی که RTX 4080 یک کارت گرافیک RTX مبتنی بر Ada Lovelace است، به این معنی است که مصرف‌کنندگان به DLSS 3 در بازی‌های سازگار نیز دسترسی خواهند داشت. این جدیدترین نسل ارتقاء دهنده NVIDIA نه تنها الگوریتم ارتقاء مقیاس بهتری را به همراه دارد، بلکه فریم کاملاً جدیدی را نیز به همراه دارد و نرخ فریم شما را بیشتر افزایش می‌دهد. DLSS 3.0 یک فناوری فوق‌العاده است که RTX 4080 را برای کسانی که به دنبال به حداکثر رساندن نرخ فریم در رقابتی‌ترین عناوین موجود هستند، پیشنهادی جذاب‌تر می‌سازد.

     

     

    ۴- AMD Radeon RX 7900 XTX

    رقیب اصلی ما از تیم رد در این لیست، Radeon RX 7900 XTX تازه عرضه شده است. این کارت تقریباً تازه است و در دسامبر ۲۰۲۲ توسط AMD از فر خارج شده بود. Radeon RX 7900XTX یک رقیب شایسته برای RTX 4080 انویدیا است. چیزی که واقعاً این کارت را به یک تهدید واقعی تبدیل می کند، قیمت است. در حالی که به هیچ وجه یک کارت گرافیک مقرون به صرفه نیست، ممکن است در مقایسه با قیمت کارت‌های NVIDIA GeForce فعلی، مقرون به صرفه به نظر برسد.

    اگرچه اخیراً بحث‌هایی پیرامون درایورها و حرارتی‌ها وجود داشته است، RX 7900 XTX یک انتخاب فوق‌العاده است اگر می‌خواهید جایگزین ارزان‌تری داشته باشید که همچنان در رزولوشن 4K عالی عمل می‌کند. و در حالی که دسترسی به DLSS را از دست می‌دهید تا کمی این نرخ فریم را کاهش دهید، به خاطر داشته باشید که FSR AMD هنوز یک گزینه مناسب در این کارت‌های گرافیکی است. یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید عملکرد در بازی‌های دارای قابلیت ردیابی پرتو است. در حالی که AMD پیشرفت زیادی در این زمینه داشته است، این کارت گرافیک هنوز کمی از رقبای NVIDIA خود عقب است، حتی اگر شکاف در حال کاهش باشد.

     

     

    ۵- NVIDIA GeForce RTX 4090

    در مورد این کارت گرافیک و مناسب بودن آن برای بازی های با وضوح بالا واقعاً چیزهای بسیار کمی وجود دارد. با وجود اینکه قیمت بالایی دارد، که اگر بخواهید کارت AIB با خنک‌کننده بهتر یا اورکلاک کارخانه را انتخاب کنید، حتی بیشتر هم می‌شود، اما بهترین کارت گرافیک مصرفی است که می‌توانید در حال حاضر بخرید. از نظر عملکرد، حتی RTX 3090 Ti را کاملا تحت الشعاع قرار می دهد. در حالی که دارای ۲۴ گیگابایت VRAM مشابه RTX 3090Ti است، مصرف کنندگان به ساعت های هسته ای بسیار بالاتر دسترسی پیدا می کنند، در کنار پیشرفت های معماری جدید که این را به یکی از بهترین گرافیک هایی که می توانید در بازار مصرف بخرید تبدیل می کند.

     

    اگر RTX 4090 دارید، نمایشگر 4K 144 هرتزی بیش از حد توصیه شده است، زیرا در همه بازی‌ها به جز سرسخت‌ترین بازی‌ها، از این نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه عبور خواهید کرد. کاربران RTX 4090 همچنین باید اطمینان حاصل کنند که منبع تغذیه مناسبی دارند، زیرا این پردازنده گرافیکی با تقاضای زیادی برای انرژی همراه است.

     

    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ و کامپیوتر
    موبایل و تبلت
    ماشین های اداری
    کالای دیجیتال
    لوازم خانگی
    کالای سلامت
    بازگشت به بالا